Profity są to dodatkowe umiejętności, które nabywa nasz bohater w trakcie swoich podróży. Obejmują one niemal każdy rodzaj statystyk i wpływają na stosunki z napotkanymi postaciami. Nabyć profit możemy, co każde 3 poziomy (z cechą Kujon co 4). Pozwolę sobie przedstawić każdy z nich.
Nazwa: Anatomia w pigułce
Opis: Posiadasz dogłębną wiedzę o żywych organizmach, znasz ich mocne i słabe strony. Dostajesz jednorazową, 10 procentową premię do umiejętności lekarskich, a ataki na istoty żywe przyniosą dodatkowe obrażenia w przypadku trafienia w odpowiedni organ.
Wymagania: Poziom 12, Leczenie 50%
Nazwa: Biegłość
Opis: Twoje umiejętności rozwinęły się do tego stopnia, że możesz wybrać sobie dodatkową umiejętność główną, która będzie później rosła w podwojonym tempie.
Wymagania: Poziom 8
Nazwa: Bombowy Gość
Opis: Jesteś specjalistą w sztuce delikatnego obchodzenia się z materiałami wybuchowymi. Eksplodują zawsze wtedy, kiedy powinny i czynią znacznie więcej szkód niż powinny.
Wymagania: Poziom 6, Zręczność 4, Obsługa Mechanizmów 20%
Nazwa: Chomik
Opis: Jesteś świetnie zorganizowany i potrafisz się dobrze spakować. Pozwoli ci to zabrać ze sobą w podróż tych kilka rzeczy, które do tej pory nijak nie chciały się pomieścić.
Nazwa: Cichobieg
Opis: Z tym profitem jesteś w stanie przemieszczać się szybko, a zarazem bezgłośnie. Możesz skradać się i biec jednocześnie. Bez tego profitu, bieg i skradanie wzajemnie się wykluczają.
Wymagania: Zręczność 6, Skradanie się 20%
Nazwa: Człowiek Czynu
Opis: Każdy poziom człowieka (ewentualnie kobiety) czynu da ci w każdej turze walki dodatkową mobilność która pozwala na wykonanie większej ilości rzeczy w tym samym czasie co inni robią mniej.
Wymagania: Poziom 9, Zręczność 6
Nazwa: Człowiek-demolka
Opis: Trafienia krytyczne są bardziej niszczące w skutkach, co niemal gwarantuje twoim ofiarom poważne obrażenia. Ten profit nie wpływa jednak na prawdopodobieństwo ich wystąpienia.
Wymagania: Poziom 9, Percepcja 6, Zręczność 4, Szczęście 6
Nazwa: Człowiek-skała
Opis: Jest mało prawdopodobne, byś z tym profitem miał dużo okazji do witania się z twardym podłożem w czasie walki.
Wymagania: Poziom 3, Siła 6
Nazwa: Drogowskaz Karmy
Opis: Twoja Karma świeci z podwójną siłą. Niezależnie od powinowactwa twych czynów, Karma jest podwajana na potrzeby reakcji i różnego rodzaju modyfikatorów.
Wymagania: Poziom 9, Charyzma 6
Nazwa: Duch
Opis: Gdy okryje cię mrok, przemieszczasz się z tym profitem niczym duch. Twoja umiejętność skradania się w ciemnościach rośnie bowiem o 10%.
Wymagania: Skradanie się 30%
Nazwa: Dziecko Kwiat
Opis: Dzięki temu profitowi ryzyko, że uzależnisz się od środków chemicznych jest o wiele niższe (ściśle mówiąc, o 50%), również czas trwania twojego odwyku jest o połowę krótszy niż w przypadku normalnego ćpuna.
Wymagania: Poziom 9, Wytrzymałość 5
Nazwa: Ekspert Uzbrojenia
Opis: Możesz dzierżyć broń o wiele większą, niż byś normalnie był w stanie. Otrzymujesz 3 punkty do siły na użytek kontroli możliwości utrzymania w rękach cięższej broni.
Wymagania: Poziom 9, Zręczność 5
Nazwa: Empatia
Opis: Po intensywnych badaniach nad innymi istotami ludzkimi, dysponujesz wiedzą z pierwszej ręki na temat ich reakcji wobec ciebie. Dzięki temu potrafisz określić poziom reakcji osób, z którymi prowadzisz dłuższe rozmowy.
Wymagania: Poziom 6, Percepcja 7, Inteligencja 5
Nazwa: Erudycja
Opis: Każdy poziom erudycji doda ci dwa punkty umiejętności przy awansach na wyższy poziom doświadczenia. Najlepsze skutki da wybór tego profitu u progu twej przygody.
Wymagania: Poziom 6, Inteligencja 6
Nazwa: Gładka Gadka
Opis: Posiadacz sekretu gładkiej gadki potrafi rozmnożyć liczbę opcji dialogowych, nawet nie mając pojęcia o ich treści. Jesteś lepszym mówcą i dzięki temu nie zanudzasz konwersanta.
Wymagania: Poziom 3, Inteligencja 4
Nazwa: Hazardzista
Opis: Jesteś rasowym ryzykantem. W przypadku podejmowania ogromnie ryzykownych działań masz większe szanse na powodzenie.
Wymagania: Poziom 6, Szczęście 7
Nazwa: Idealny Kochanek
Opis: Jesteś niedoścignionym mistrzem, jeśli chodzi o dawanie przyjemności seksualnej.
Wymagania: Poziom 3, Wytrzymałość 5, Zręczność 5
Nazwa: Kieszonkowiec
Opis: Kradniesz dużo sprawniej niż zwykły złodziejaszek. Z tym profitem ignorujesz modyfikatory wynikające z rozmiarów przedmiotów i kierunku patrzenia okradanych osób.
Wymagania: Poziom 12, Zręczność 8, Kradzież 60%
Nazwa: Koci Wzrok
Opis: Z Kocim Wzrokiem widzisz w ciemnościach.
Wymagania: Poziom 3, Percepcja 6
Nazwa: Kop Adrenaliny
Opis: Z tym profitem otrzymasz 2 punkt do siły za każdym razem, gdy jesteś bardzo mocno zraniony.
Wymagania: Poziom 6, Siła nie większa niż 8
Nazwa: Komiwojażer
Opis: Jesteś biegłym handlowcem. Z tym profitem otrzymujesz 10% premii do umiejętności retorycznych.
Wymagania: Retoryka 30%
Nazwa: Książę Złodziei
Opis: Książę złodziei jest biegły w przywłaszczaniu sobie cudzej własności i otwieraniu zamków, które ktoś inny niepotrzebnie zamknął. Z tym profitem otrzymasz 15 punktów do umiejętności kradzieży i otwierania zamków. Zabieraj bogatym i oddawaj sobie.
Wymagania: Poziom 12, Otwieranie Zamków 40%, Kradzież 40%
Nazwa: Kult Jednostki
Opis: Twoja reputacja jawi się zawsze pozytywnie. Zazwyczaj zła reputacja działa niekorzystnie na osoby o dobrym usposobieniu i przeciwnie, opinia dobroczyńcy zamknęłaby ci drzwi do serc szefów gangów. Z tym profitem robisz co chcesz, wszyscy i tak cię polubią.
Wymagania: Poziom 12, Charyzma 10
Nazwa: Mistrz Kupiecki
Opis: Osiągasz biegłość w jednym z aspektów handlu - potrafisz kupować dużo taniej niż zwykli ludzie. Otrzymujesz rabat w wysokości 25% przy zakupach dokonywanych w sklepach i u handlarzy.
Wymagania: Poziom 9, Charyzma 7, Retoryka 60%
Nazwa: Mistrz Uników
Opis: Mistrz uników rzadko obrywa podczas walki, co oznacza że masz większe prawdopodobieństwo na uniknięcie pułapki czy też ataków.
Wymagania: Poziom 9, Zręczność 6
Nazwa: Mocny Grzbiet
Opis: Inaczej zwany Mułem. Za każdy poziom tego profitu jesteś w stanie nosić dodatkowe 50 funtów wyposażenia.
Wymagania: Poziom 3
Nazwa: Mówca
Opis: Zostanie mówcą oznacza jednorazowy wzrost umiejętności retorycznych o 10%. Podobno lecą na to panienki i takie tam.
Wymagania: Retoryka 30%
Nazwa: Mutacja
Opis: Wszechobecne na Pustkowiu promieniowanie odmieniło cię! Jedna z twoich cech zmutowała w coś innego...
Wymagania: Poziom 9
Nazwa: Na paluszkach
Opis: Jesteś zwinnym i ostrożnym farciarzem. Z tym profitem twoje szanse uruchomienia pułapki są o połowę mniejsze.
Wymagania: Poziom 9, Zręczność 5, Szczęście 5
Nazwa: Negocjator
Opis: Jesteś zdolnym negocjatorem. Potrafisz targować się bez końca, umiesz wykręcić się od wszystkiego i wejść na każdą imprezę. Otrzymujesz 10% premii do umiejętności retorycznych.
Wymagania: Poziom 6, Retoryka 60%
Nazwa: Nietykalny
Opis: Dostajesz większą szansę na unik wraz ze wzrostem twoich umiejętności walki wręcz.
Wymagania: Poziom 12, Walka Wręcz 50%
Nazwa: Niewiniątko
Opis: Twoja niewinna mina sprawia, że pozbawianie innych majątku jest jeszcze prostsze. Otrzymujesz 10% do umiejętności kradzieży.
Wymagania: Kradzież 30%, Karma 50
Nazwa: Obieżyświat
Opis: Otrzymujesz premię w wysokości 10% do twojej znajomości sztuki przetrwania. Z większą łatwością unikniesz przypadkowych spotkań - jeśli oczywiście tego zechcesz, częściej również trafisz na spotkania specjalne.
Wymagania: Poziom 6, Sztuka Przetrwania 30%
Nazwa: Odkrywca
Opis: Misją odkrywcy jest znajdywanie nowych, ciekawych miejsc. Z tym profitem rosną twoje szanse na napotkanie szczególnie interesujących obiektów i osób.
Wymagania: Poziom 9
Nazwa: Ołowiany Fartuch
Opis: Łatwiej ci unikać napromieniowania i jego niekorzystnych skutków.
Wymagania: Poziom 6, Wytrzymałość 6, Inteligencja 4
Nazwa: Orientacja
Opis: Łatwiej ci dostrzegać szczegóły dotyczące innych osób. Dzięki temu, poprzez obserwację uzyskujesz bardziej dokładne informacje na ich temat, łącznie z ich wytrzymałością i używaną bronią.
Wymagania: Poziom 3, Percepcja 5
Nazwa: Padnij-powstań
Opis: Nie lubisz kontaktów z glebą – błyskawicznie podnosisz się z wszelkich upadków.
Wymagania: Poziom 6, Zręczność 6
Nazwa: Pierwszy w Kolejce
Opis: W trakcie walki prawdopodobnie wyprzedzisz przeciwników, jako że twoja inicjatywa rośnie.
Wymagania: Poziom 3, Percepcja 6
Nazwa: Pionier
Opis: Pionier z łatwością wynajduje najkrótsze trasy. Dzięki temu przeciętny czas twoich wędrówek po mapie świata zmniejsza się.
Wymagania: Poziom 6, Wytrzymałość 6, Sztuka Przetrwania 40%
Nazwa: Piroman
Opis: Ogień to twój żywioł. Bronie o niego oparte, w twych rękach stają się przyczyną dodatkowych obrażeń, zaś wrogowie wystawieni na ich działanie zawsze umierają w najgorętszy możliwy sposób.
Wymagania: Poziom 9, Broń Ciężka 40%
Nazwa: Pojętny Uczeń
Opis: Z tym profitem stajesz się naprawdę pojętnym uczniem, bowiem każdy jego poziom dodaje ci 5% do zdobywanych pkt. doświadczenia. Najlepiej zaopatrzyć się w niego jak najwcześniej.
Wymagania: Poziom 3, Inteligencja 4
Nazwa: Pojmowanie
Opis: Podczas czytania zwracasz uwagę na szczegóły, które umykają innym. Otrzymujesz więcej punktów umiejętności czytając lektury.
Wymagania: Poziom 3, Inteligencja 6
Nazwa: Poszukiwacz Skarbów
Opis: Masz smykałkę do znajdywania pieniędzy. Z przypadkowych spotkań na pustyni nigdy nie wyjdziesz z pustymi kieszeniami.
Wymagania: Poziom 6, Szczęście 8
Nazwa: Prezencja
Opis: Samo pojawienie się twojej osoby przyciąga uwagę całego otoczenia. Wstępna reakcja innych osób wobec ciebie poprawia się o 10% za każdy poziom tego profitu.
Wymagania: Poziom 3, Charyzma 6
Nazwa: Przyrost Charyzmy
Opis: Z tym profitem otrzymujesz 1 punkt do Charyzmy.
Wymagania: Poziom 12, Cecha niższa niż 10
Nazwa: Przyrost Inteligencji
Opis: Z tym profitem otrzymujesz 1 punkt do Inteligencji.
Wymagania: Poziom 12, Cecha niższa niż 10
Nazwa: Przyrost Percepcji
Opis: Z tym profitem otrzymujesz 1 punkt do Percepcji.
Wymagania: Poziom 12, Cecha niższa niż 10
Nazwa: Przyrost Siły
Opis: Z tym profitem otrzymujesz 1 punkt do Siły.
Wymagania: Poziom 12, Cecha niższa niż 10
Nazwa: Przyrost Szczęścia
Opis: Z tym profitem otrzymujesz 1 punkt do Szczęścia.
Wymagania: Poziom 12, Cecha niższa niż 10
Nazwa: Przyrost Wytrzymałości
Opis: Z tym profitem otrzymujesz 1 punkt do Wytrzymałości.
Wymagania: Poziom 12, Cecha niższa niż 10
Nazwa: Przyrost Zwinności
Opis: Z tym profitem otrzymujesz 1 punkt do Zwinności.
Wymagania: Poziom 12, Cecha niższa niż 10
Nazwa: Sanitariusz
Opis: Sanitariusz otrzymuje jednorazową, 10 procentową podwyżkę umiejętności udzielania pierwszej pomocy oraz leczenia. Umiejętności medyczne to dobra sprawa.
Wymagania: Medycyna 30%
Nazwa: Skrytobójca
Opis: Jeśli skradając się zadasz wrogowi w plecy cios z arsenału walki wręcz, spowodowane nim obrażenia ulegną podwojeniu. Skrytobójcy tacy już są.
Wymagania: Poziom 15, Zręczność 10, Skradanie się 50%, Walka Wręcz 50%
Nazwa: Snajper
Opis: Jesteś mistrzem używania broni palnej jako źródła cierpień. Z tym profitem, o ile uśmiechnie się do ciebie twoje szczęście, wszystkie trafienia z broni do walki na dystans stają się krytyczne.
Wymagania: Poziom 20, Zręczność 8, Percepcja 8, Ręczna Broń Palna 60%
Nazwa: Strzelec Wyborowy
Opis: Masz talent do trafiania w cel z dużej odległości. Za każdy poziom tego profitu otrzymujesz 2 pkt. do Percepcji na użytek określenia szansy trafienia. Zabijanie na odległość jeszcze nigdy nie było takie proste!
Wymagania: Poziom 9, Percepcja 7, Inteligencja 6
Nazwa: Szybki Palec
Opis: Ten profit pozwala ci pociągać za spust nieco szybciej, nie pogarszając celności.
Wymagania: Poziom 15, Zręczność 7, Inteligencja 6, Percepcja 6
Nazwa: Szybkie Kieszenie
Opis: Nauczyłeś się wreszcie optymalnie pakować swój ekwipunek. Nauczyłeś się szybciej wyjmować przedmioty z plecaka podczas walki.
Wymagania: Poziom 3, Zręczność 5
Nazwa: Szybkie Pięści
Opis: Znasz sekretne sztuki walki Wschodu lub po prostu szybciej wymachujesz rękami. Tak czy owak, ataki, których dokonujesz w trakcie walki wręcz są szybsze.
Wymagania: Poziom 12, Zręczność 6
Nazwa: Szybkie Stopy
Opis: Poruszasz się znacznie szybciej.
Wymagania: Poziom 5, Zręczność 6
Nazwa: Szybkie Zdrowienie
Opis: Z każdym poziomem tego profitu tempo twojego zdrowienia wzrasta. Co za tym idzie, zdrowiejesz szybciej.
Wymagania: Poziom 3, Wytrzymałość 6
Nazwa: Tajemniczy Wędrowiec
Opis: Ten profit zwraca na ciebie uwagę tajemniczego wędrowca, który od czasu do czasu zjawi się, by ci pomóc.
Wymagania: Poziom 9, Szczęście 5
Nazwa: Traper
Opis: Jesteś dzieckiem natury. Ten profit daje ci zdolność przeżycia we wrogim środowisku. Otrzymujesz premię w wysokości 10% do twojej znajomości sztuki przetrwania.
Wymagania: Sztuka Przetrwania 30%
Nazwa: Tu i Teraz
Opis: Ten profit pozwala na jednorazowy awans na kolejny poziom doświadczenia.
Wymagania: Poziom 9
Nazwa: Twarde Pięści
Opis: Doświadczenie w walce wręcz pozwala ci uzyskać w niej przewagę. Za każdy poziom tego profitu stopień obrażeń zadawanych w trakcie walki bezpośredniej roście.
Wymagania: Poziom 3, Zręczność 6, Siła 6
Nazwa: Twardziel
Opis: Jako twardziel otrzymujesz mniej obrażeń.
Wymagania: Poziom 3, Wytrzymałość 6, Szczęście 6
Nazwa: Urodzony Morderca
Opis: Urodzony morderca zstąpił na ziemię! Podczas walki wręcz, wszystkie twoje uderzenia są krytyczne – sieją śmierć i zniszczenie.
Wymagania: Poziom 20, Siła 8, Zręczność 8, Walka Wręcz 60%
Nazwa: Uzdrowiciel
Opis: Z tym profitem uzdrawianie ciał przychodzi ci łatwiej.
Wymagania: Poziom 3, Percepcja 7, Zręczność 6, Inteligencja 5, Medycyna 40%
Nazwa: Wężożerca
Opis: Mniam! Smakuje jak kurczak! Przyzwyczajasz swój organizm do jadu, co wyraża się w podniesieniu twojej odporności na trucizny o 25%.
Wymagania: Poziom 6, Wytrzymałość 3
Nazwa: Wrodzona Ostrożność
Opis: Jesteś wyczulony na niebezpieczeństwa czyhające na otwartej przestrzeni. Jest mało prawdopodobne, że ktoś zajdzie cię od tyłu.
Wymagania: Poziom 3, Percepcja 6
Nazwa: Wyrobione Oko
Opis: Praktyka w używaniu broni palnej sprawia, że wyróżniasz się śmiertelną skutecznością. Wyrządzasz większe obrażenia, gdy używasz broni do walki na dystans.
Wymagania: Poziom 6, Zwinność 6, Szczęście 6
Nazwa: Złodziej
Opis: W twych żyłach płynie krew złodzieja. Otrzymujesz 5% jednorazowego bonusu do umiejętności skradania się, otwierania zamków, kradzieży i omijania pułapek. Dobry złodziej to żywy złodziej.
Nazwa: Złota Rączka
Opis: Wybór tego profitu skutkuje jednorazową twoich umiejętności naprawczych i naukowych o 10%. Odrobinka nocnego kucia jeszcze nikomu nie zaszkodziła, a już na pewno nie tobie.
Wymagania: Poziom 9, Obsługa Mechanizmów 40%, Nauka 40%
Nazwa: Zwiadowca
Opis: Łatwo dostrzegasz odległe miejsca, dzięki czemu wędrując po mapie świata masz większe szanse na zauważenie... czegoś.
Wymagania: Poziom 3, Percepcja 7
Nazwa: Życiodajna Moc
Opis: Stajesz się dużo wytrzymalszy na obrażenia.
Wymagania: Poziom 12, Wytrzymałość 4
Offline