Czyli podstawowe statyski twego Bohatera. Masz do rozdysponowania 35 punktów. Cecha nie może być niższa niż 1(z traitem Zdolniacha 2).
Siła (S = Strength)
Opis: Surowa siła fizyczna. Wysoka przydaje się zwłaszcza osobom torującym sobie drogę przez życie za pomocą pięści. Siła określa wytrzymałość, ilość obrażeń zadawanych w walce wręcz oraz udźwig.
PE - Perception (P - Percepcja)
Opis: Zdolność widzenia, słyszenia, smakowania oraz zauważania niezwykłych rzeczy. Wysoka percepcja potrzebna jest strzelcowi wyborowemu. Wpływa ona na inicjatywę oraz wzrok co pomaga w walce na odległość czy też oglądaniu krajobrazów.
Wytrzymałość (E = Endurance)
Opis: Tężyzna i krzepkość fizyczna. Wytrzymałość determinuje liczbę PW, odporność na trucizny i promieniotwórczość oraz tempo zdrowienia.
Charyzma (C = Charisma)
Opis: Połączenie aparycji i uroku osobistego. Wysoka charyzma ważna jest dla postaci, które pragną wpływać na innych za pomocą słów. Modyfikuje ona reakcje innych osób oraz ceny.
Inteligencja (I = Intelligence)
Opis: Wiedza, mądrość życiowa i zdolność szybkiego myślenia. Określa liczbę nowych punktów umiejętności otrzymywanych przy awansie.
Zręczność (A = Agility)
Opis: Koordynacja ruchowa i zdolność sprawnego poruszania się.
Szczęście (L = Luck)
Opis: Los. Karma. Skrajnie wysokie lub niskie szczęście wpływa na twoją postać w taki czy inny sposób. Wydarzenia i sytuacje zmieniają się w zależności od tego, jak bardzo jest ona obdarzona szczęściem (lub pechem).
5 punktów Szczęścia to przeciętna ilość, dzięki której postać nie przeżywa szczególnie wiele szczęścia i pecha. Poniżej 5 zwiększa szanse na doznania pecha, zaś większa ilość zwiększa możliwość na szczęśliwe wydarzenie.
Ponadto występuje:
Udźwig
Opis polski: Maksymalny ciężar ekwipunku, który jesteś w stanie nieść, wyrażony w funtach. (funt = ~pół kg.)
Wartość początkowa: 25 + siła*10 + wytrzymałość*5
Offline